Nythän on niin, että minä aion istua huomenna television ääressä ja katsoa pienen pieneltä ruudulta surkeaa kuvaa ja juoda kuohuviiniä. Niin, arvasitte oikein. Aion todellakin katsoa Victorian ja Danielin häät televisiosta. Ja miksi en katsoisi? Victoriahan on melkein ku mä, paitsi että se on prinsessa (mäkin oikeestaan oon todellinen prinsessa, sillä tuntisin herneen sadan patjan alta koska vaan) ja se on ruotsalainen. Mutta muuten, ihan niin kuin minä.


 
Victoria on syntynyt heinäkuussa vuonna 1977. No mäkin oon syntynyt heinäkuussa, vuosi nyt vaan sattui olemaan 1978. Mutta eihän siinä ole kuin yksi vuosi eroa. Me ollaan Victorian kanssa melkein saman ikäisiä. Meillä on molemmilla ollut tapana juhlia kukkaseppele päässä meidän synttäreitä. Victoria on vastaanottanut vieraita kesänviettopaikassaan, samoin olen tehnyt minä. Ja mun äitikin myöntää seuranneensa Victorian elämää sillä silmällä, että se on lähinnä prinsessa mihin mä ikinä pystyn (ja sitä paitsi kerran ala-asteen ruotsin tunnilla mä esitin meidän näytelmässä Victuuriaa).


 
Ja koska Ruotsi on niin lähellä ja koska Victoriahan on saanut viettää aika tavallista elämää, meillä on itse asiassa tosi paljon yhteistä. Sekin on hiihtänyt ja luistellut lapsena ja käynyt siinä välissä edustamassa ulkomailla. Vähän niin kuin minäkin. Olen mäkin lapsena matkustanut Kanariansaarille ja Ranskaan ja edustanut maatani siellä kunniakkaasti. Aina olen hurmannut hymylläni ja hyvällä käytökselläni. Ihan tosi. Olen olen. Jo pienenä opin vilkuttamaan kuin kuninkaalliset. Tiedättehän sillä tavalla väärin päin, että sormukset näkyy.
 

Ja Vickan on niin ihanan empaattinen ja tavallinen ja vielä niin tavallisen heikkokin. Se on jotenkin niin inhimillinen. Teininä tai vähän sen jälkeen sillä oli se syömishäiriökin. Mulla ei ollut, mutta mä osaan kyllä myöskin empaattisena ihmisenä pistää itseni Victorian asemaan ja miettiä, että miltä se tuntuu kun lehdissä revitellään ulkonäköä, vaatteita ja itse asiassa kaikkea. Ja kun vielä pikkusisko, joka ei edes ole kruununprinsessa, on niin periruotsalaisen näköinen ja nätti kun nyt vaan Madde osaa, niin onhan se vaikeeta (mä olen kyllä henkilökohtaisesti aina tykännyt Victoriasta enemmän juuri edellä mainitsemistani syistä ja Madde on mun makuun jo liiankin sliipattu ja ruotsalainen). Mutta Vickan selvisi siitäkin. Perheen ja ystävien tuella se taisteli itsensä terveeksi. Ja koska se on niin ihanan maanläheinen, niin se rupes seurustelemaan sellasen ihan tavallisen Danielin kanssa. Ja nyt ne menee naimisiin. Ne väsytti kuninkaan ja Ruotsin kansan ja ensi lauantaina ne saa toisensa. Iik!


 
Ja koska jotkut typerät tulivuoret esti mun Pariisin matkan keväällä ja pakotti mut Ruotsiin, niin nyt mulla on juhlia varten tatuointikin. Pystytän huomenna häästudion mökille äidin ja mummun kanssa ja sitten juhlitaan. Nautinnollisia kuninkaallisia häitä kaikille ja ihanaa viikonloppua!